KURS PRZYGOTOWUJĄCY DO EGZAMINU DELF B1

Cel: przygotowanie do egzaminu DELF B1, doskonalenie umiejętności wymaganych w opisie tego egzaminu, zgodnie z Cadre européen de référence pour les langues.

Uczestnicy: zakłada się orientacyjnie, że do egzaminu B1 przystąpić mogą osoby, które uczyły się języka francuskiego co najmniej przez 420 godzin lekcyjnych.
W systemie nauki w Alliance Française, oznacza to co najmniej 7 semestrów, czyli najwcześniej po kursie Z1.

Czas trwania / częstotliwość zajęć: 1 semestr / 1 raz w tygodniu po 90 minut.

PROGRAM KURSU

  1. Doskonalenie rozumienia języka mówionego:
    • słuchanie krótkich nagrań radiowych, bądź programów telewizyjnych dotyczących nie tylko życia codziennego, ale i pracy zawodowej, szkoły czy też innych interesujących kandydata tematów,
    • słuchanie krótkich opowiadań, prezentacji, wykładów, dyskusji dotyczących znanych powszechnie tematów,
    • oglądanie fragmentów filmów dokumentalnych bądź fabularnych,
    • wyszukiwanie istotnych informacji w usłyszanym bądź obejrzanym nagraniu czy prezentacji.
  2. Doskonalenie rozumienia tekstów pisanych:
    • wyszukiwanie i zestawianie ważnych informacji zawartych w krótkich artykułach prasowych (dotyczących spraw znanych uczącemu się), w korespondencji prywatnej i urzędowej,
    • analiza broszur reklamowyh, prospektów, ogłoszeń prasowych itp,
    • czytanie fragmentów prostych instrukcji obsługi.
  3. Doskonalenie wypowiedzi pisemnej:
      Ćwiczenia mające na celu redagowanie prostych tekstów związanych ze sprawami życia codziennego oraz tematami interesującymi osobę uczącą się.

    • pisanie prostych tekstów opisujących wrażenia, uczucia, reakcje,
    • pisanie prostych tekstów opisujących wrażenia, uczucia, reakcje,
    • opisywanie zaistniałych wydarzeń lub wymyślonych,
    • redagowanie krótkich esejów, artykułów na powszechnie znane tematy,
    • redagowanie listów formalnych i prywatnych,
    • sporządzanie krótkich sprawozdań, raportów.
  4. Doskonalenie wypowiedzi ustnej:
    • ćwiczenie umiejętności prowadzenia dialogu na tematy osobiste, dotyczące również przeszłości i przyszłości uczącego się,
    • prowadzenie rozmowy w sytuacjach nieoczekiwanych (trudnych),
    • relacjonowanie zaistniałych wydarzeń,
    • opowiadanie treści obejrzanych filmów, przeczytanych książek,
    • wygłaszanie krótkich komunikatów skierowanych do szerszej publiczności,
    • przygotowywanie i wygłaszanie krótkich referatów (exposé) oraz prowadzenie dyskusji na ten temat,
    • wyrażanie swoich opinii na podstawie krótkich artykułów prasowych lub ich fragmentów.